Work got interrupted
yesterday after four small, “well equipped” Patrol boats carrying Iranian flag approached
us and started calling us on the VHF. Iran's Revolutionary Guard, with serious fire power on their "roof tops"...(click on photo for enlargement.)
They
politely inquired about the "normal stuff", what we are doing, vessel and crew details.
After about 30 minutes of circling around our vessel, video filming and taken photos,
they took off again towards Iranian waters. It turns out there is an on-going
border dispute between Iran and UAE over a few Island in the Straits of Hormuz.
Probably only
wanted to check us out, and at the same maybe intimidate a little bit.
Graens dispyter.
Arbetet avbroets igaar naer fyra "vael utrustade" Iranska patrullbaatar naermade sig och boerjade anropa paa VHF'n. De fraagade artigt de vanliga fraagorna, vad vi hoell paa med vaara fartygs data och lite om besaettningen. De cirklade runt oss i c:a 30 minuter, filmade video och fotade sedan gav de sig ivaeg igen emot Iranskt vatten.
Det paagaar en territorial dispyt emellan Foerenade Arab Emiraten och Iran oever ett antal oear i Hormuz sundet.
De skulle antagligen bara kolla vad jag hoell paa med och kanske ocksaa foersoeka faa mig lite nervoes.
Men det var en ganska artig och avslappad efarenhet, jaemfoert med vad jag erfor foer ett par aar sedan paa en annan Seismisk skuta. Med maanader av incidenter naer stoerre Turkiska krigsfartyg och F16 flygplan foersoekte stoppa vaart arbete. Dessa incidenter var de sista i en laang rad, vilka ledde till en allvarlig diplomatisk konflikt, vilken precis blev daempad innan det hann bryta ut vaepnad konflikt emellan laenderna. Jag fick hoera av en kaella i ett av laenderna att militaer mobiliserats och att det var vaeldigt naera. Detta aer en annan laang och fortvarande kaennslig historia, vilken jag foermodligen faar vaenta med att avsloeja detaljer, film och foto till efter min pensionering.
The ordeal continued...
Sometimes two, but most of the time only one vessel, day and night, for months, interfering, disturbing and hampering our operation.
More photos and extracts from my ships log, including my letter of protest to UN branch IMO, will be posted shortly.
This photo, and film link above, by courtesy of one seismic crew, UK Chief Observer in the fore ground.